Raportul a analizat atât companiile care au o pagină de Facebook, cât și aplicațiile mobile și jocurile pe care utilizatorii de Facebook le joacă și, pe baza acestora, a măsurat activitatea economică. De asemenea, cercetarea ia în calcul cererea pentru dispozitive și servicii generată de Facebook. De exemplu, atunci când o companie își face publicitate pe Facebook, o parte din vânzările generate pot fi direct atribuite Facebook. Sau când consumatorii donează 100 milioane de dolari pentru cercetare în domeniul sclerozei laterale cu ocazia provocării Ice Bucket, mesajele publicitare de pe Facebook au jucat un rol crucial.
„Oamenii cred că tehnologia creează locuri de muncă în sectorul tech și distruge locuri de muncă în altă parte. Acest raport arată că lucrurile nu stau așa”, a declarat directorul de operațiuni de la Facebook, Sheryl Sandberg. Potrivit acesteia, Facebook ajută la crearea unui nou val de mici companii de la fashion la fitness. „Nu mai suntem într-o lume în care companiile mari pot crea locurile de muncă de care lumea are nevoie”, adaugă Sandberg.
Acest raport vine într-un moment în care multe industrii critică start-up-urile create pe bază de Internet, cum sunt serviciul de taxi Uber sau serviciul Airbnb, care oferă oamenilor posibilitatea de a închiria propriile case. Criticii susțin că aceste servicii ocolesc legislația și pun în pericol taxiurile și serviciile hoteliere tradiționale.